Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó
Zeneoktatás
2014.06.25.

Beszélgetés a zeneiskolai zenekari oktatásról Ember Csabával, a balassagyarmati Rózsavölgyi Márk Művészeti Iskola igazgatójával, a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetségének elnökével

A magyar általános oktatási intézményekben a tanárok a zene megszerettetése, az interaktív közös zenélés helyett a lexikális tudásanyag átadására koncentrálnak. Sem a tananyag felépítése, sem az oktatók felkészültsége, elkötelezettsége nem megfelelő.

2012.03.10.

Ember Csaba egész napos iskoláról, óraszám-emelésről, közművelődési feladatokról

Jelen és jövő címmel, február végén szimpóziumot rendezett a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége. A tanácskozás kapcsán a szervezet elnöke, Ember Csaba beszélt a zenepedagógusokat érintő változásokról.


2012.02.10.

2012. február 4-én rendezték meg a VIII. Országos Zenekari versenyt. A versenyen zenei szakközépiskolai zenekarok vettek részt Budapestről, Debrecenből, Pécsről és Szombathelyről. Két kategóriában lehetett versenyezni: A) Kamarazenekarok/szimfonikus együttesek, B) Fúvós együttesek.

2010.09.06.

Magyarország valamelyik festői táján augusztusban kibérelnék két hétre egy kastélyt, amelynek remek akusztikájú szobáiban hangulatos csellóórákat lehetne tartani, és amelynek van kamarakoncertek számára ideális díszterme.

2007. 06. 30.

A zenei általános iskolák hálózatát Kodály kifejezetten a koncertközönség utánpótlására, a passzív, de zeneileg művelt réteg kitermelésére hozta létre, és ennek megfelelően kiemelt helyzetben volt. De az iskolák többsége csak mezei iskola volt, a tanárképzés szegényessége miatt nem is lehetett más.

2007.05.05.

Mi a Kodály módszer szerint tanítunk és gondolkodunk, ami messze nem csak a szolmizációt jelenti, ennél sokkal többet. Pontosan látjuk azt a problémakört, amiben Kodály is gondolkodott annak idején, hisz nekik sem volt más tapasztalatuk az 1900-as évek elején, mint ami most fölvetődik: vajon van-e közönség vagy nincs.

2007.06.30.

Tudjuk nagyon jól, hogy felnőtt korban csak azok a hatások maradnak elhatározóak és irányt adóak egy ember életében, amelyeket már fiatal korában begyűjtött, illetve az iskolás korban szerzett élmények, indíttatások azok, amelyek egész életre kihatnak. Kodály már 1929-ben, hogy azt az élményt, amelyet egy gyerek az iskolában kaphat, nem szabad a véletlenre bízni.

2007.03.10.

A Kodály módszer egy csodálatos gondolat-rendszer, amelynek az egyik alapköve, hogy lehetőleg mindenkinek adjunk értékes zenét. Tegyük a szépséget hozzáférhetővé, adjuk meg azt az örömet, amit az éneklés ad. Tegyük az emberi életet gazdaggá a zene által.


Eseménynaptár

<< Előző év / hónap
Köv. év / hónap >>
Mai dátum
Események
Közeli események: